Новий погляд на розвиток сучасної бібліотеки

воскресенье, 3 февраля 2013 г.

Інформаційні технології та сучасні засоби комунікації зробили свій внесок у існування бібліотеки двадцять першого сторіччя. Література залишається важливою і значущою частиною нашого життя. Книги відкривають перед читачем світ таємних мандрівок, небезпечних пригод, інтриг та історичних подій. Ми стаємо свідками подій минулого і передбачень майбутнього. Фантасти дозволяють нам уявити подорожі на космічних кораблях та слідкувати за мандрівками усередину Землі. Всі ці історії зосереджені у книжках, а книги - зібрані в бібліотеках. Не дивлячись на те, що сьогодні новий етап розвитку отримали всі сфери людської діяльності завдяки інноваційним технологіям, бібліотечні послуги були і залишаються актуальними. Проте не кожна людина знає, якою насправді є сучасна бібліотека, які зміни у її структурі сталися у двадцять першому столітті і які послуги може надати бібліотека читачу. Що найкраще характеризує сучасну бібліотеку? 

Для того, щоб відповісти на це питання, було здійснено дослідження аспектів діяльності Хмельницької обласної універсальної наукової бібліотеки ім. М. Островського. На сьогоднішній день бібліотека надає своїм користувачам не тільки можливість відвідування читального залу чи отримання літератури на абонементі. Вона дозволяє людині стати відвідувачем книжкових виставок, заходів літературно-мистецької тематики, користуватися документами, які знаходяться у фондах бібліотеки. Електронний каталог книжок та електронна картотека статей надають можливість читачеві за мінімальний проміжок часу отримати необхідну інформацію про склад бібліотечних фондів. До додаткових платних послуг, які надаються у бібліотеці, можна віднести сканування, фотографування, а також ксерокопіювання документів. Проте, це далеко не всі послуги, які надаються у сучасній бібліотеці. На питання стосовно діяльності бібліотеки та змін, які сталися в її роботі на протязі років, нам відповідала директор Хмельницької обласної універсальної наукової бібліотеки ім. М. Островського, Надія Миколаївна Синиця.

Інформаційний Хмельницький: - Хмельницька обласна універсальна наукова бібліотека ім. М. Островського існує більше сотні років. За свою багаторічну історію вона пережила багато змін. З початком нового століття стала активно модернізуватися. На кількість відвідувачів бібліотеки і її роботі якось відобразилося те, що було створено місце користувача Інтернет і став активно розвиватися інтернет-центр? 

Н. М. Синиця: - Звичайно відобразилось. Тому що сьогодні змінюється читач, і йому потрібні послуги. Йому обов’язково необхідна інформація. А в якому вигляді, чи це в книзі, чи це на якихось інших носіях, чи користувач сам знайде для себе інформацію за допомогою засобів Інтернету. Тому сьогодні, завдання бібліотеки - дати найповнішу інформацію користувачу. І користувач знає, що тут можна отримати інформацію і можете побачити, що в нас комп’ютери ніколи не бувають вільні. Вони зайняті відвідувачами, які шукають для себе інформацію: чи для підвищення свого кваліфікаційного рівня, чи освітнього, чи для роботи. І ще крім того, бібліотека має свій сайт, читачі користуються нашою бібліотекою віртуально. Не виходячи з дому, користувач відкриває бібліотеку, відкриває сайт, дивиться, знайомиться з інформацією, яка там розміщена, копіює необхідні документи. Іноді, читач приходить вже з готовим запитом, і не витрачає більше часу на пошук необхідної інформації в бібліотеці. 

Інформаційний Хмельницький: - Усі екземпляри книг представленні у електронному вигляді? 

Н. М. Синиця: - Ні, поки що не всі. Але ми над цим працюємо, з 1984 року йде створення електронної БД, щороку проходить ретроконверсія бібліотечного фонду. До електронного каталогу в деяких відділах повністю внесена література. Зараз працюємо над занесенням електронної БД цінної і рідкісної краєзнавчої літератури. Це те, що найбільше цікавить сьогодні, тому що користувач не може знайти її в інших бібліотеках. Наша бібліотека являється базою репозитарного збереження краєзнавчих видань, Тут є цінні і рідкісні видання, які розкривають історію нашого краю і сучасність. Ми в першу чергу створюємо електронний варіант і вносимо у електронний каталог. Разом з тим, створюємо електронний повнотекстовий варіант найцінніших видань. 

Інформаційний Хмельницький: - Для того, щоб користувач міг скористатися електронним варіантом книги, йому необхідно зареєструватися? Чи доступ відкритий усім користувачам інтернету? 

Н. М. Синиця: - Матеріали, які є на сайті, є повнотекстово відкриті і ті, яких ще немає в повнотекстовому електронному вигляді. Цими матеріалами можна прийти і користуватися в читальному залі. Це необхідно для того, щоб не було копірайту і не порушувалися авторські права.

Інформаційний Хмельницький: - У 2005 році, у залі каталогів, користувачі бібліотеки отримали доступ до електронної бази даних і змогли скористатися інформацією у рубриках «Електронний каталог» і «Віртуальна довідка». З якою регулярністю користувачі бібліотеки використовують ці рубрики и чи виправдовують вони своє існування? 

Н. М. Синиця: - Звичайно, виправдовують. Якщо навіть на перших порах не багато людей користувалися віртуальною довідкою, вони або не розуміли, що це таке – віртуальна довідка, і задавали питання, які не входили в рамки довідки, тоді ми їм все пояснювали. На сайті розміщене пояснення, що значить віртуальна довідка, на що може користувач розраховувати, на яку відповідь. І дуже часто, якщо користувачі звертаються, ми даємо посилання на джерела. Якщо це потребує вже розгорнутої довідки, ми говоримо, що інформація є і запрошуємо прийти до нас в бібліотеку. А електронним каталогом, звичайно, користається багато людей. До веб-сайту бібліотеки, який містить інформацію про ресурси та послуги бібліотеки, зібрання і події, наприклад у 2012 році було більше 34 тисяч звернень. До електронного каталогу – близько семи тисяч, крім того, в нас є електронні виставки - це більше 4 тисяч звернень. До віртуальної довідки – 575 віртуальних запитів і відповідей. Є рубрика «бібліотекарю», нею постійно користуються фахівці, це більше 3 тисяч запитів в рік. 

 Інформаційний Хмельницький: - Люди, які відвідують цю рубрику - бібліотекарі? 

Н. М. Синиця: - Так, це бібліотекарі Хмельницької області. Я навіть можу сказати, що користувачі приходять на наш сайт, а значить і в нашу бібліотеку, не тільки з України, географія – від США до Австралії. Велика кількість відвідувачів з країн Європи, країн СНД, а найбільша кількість відвідувачів – це жителі області і України. Більше 25 тисяч. 

 Інформаційний Хмельницький: - Які інноваційні послуги надає зараз бібліотека? З якого року стала доступною можливість використання Wi-Fi? 

 Н. М. Синиця: - Wi-Fi в нас другий рік. Послуга почала надаватися з кінця 2011 року, спочатку послуга була доступна тільки у ресурсному центрі «Вікно в Америку», а потім ми зробили так, щоб у всіх користувачів бібліотеки на другому поверсі була можливість використання цієї послуги. 

І частина першого поверху також покривається Wi-Fi. Тобто користувачі можуть приходити зі своїм ноутбуком і безпосередньо працювати.

Інформаційний Хмельницький: - Але людина має бути обов'язково зареєстрованним користуачем? 

Н. М. Синиця: - Ви розумієте, звичайно, кожна людина, яка прийшла до нас, він вже користувач бібліотеки, якщо людина прийде, вона повинна зареєструватися і тоді вона має право користуватися всіма ресурсами бібліотеки. Поки в нас немає рамки, яка зчитує скільки користувачів зайшло, скільки вийшло, є обов’язковою електронна реєстрація користувачів. В нас здійснюється електронна реєстрація, як у всіх бібліотеках. 

Інформаційний Хмельницький: - Розкажіть, будь-ласка, які зміни виникли у роботі бібліотеки з того часу, як вона стала приймати участь у програмі «Бібліоміст»? 

Н. М. Синиця: - По-перше, зміни в структурі бібліотеки. В нас з’явився новий ресурсний центр, це регіонально-тренінговий центр, де ми навчаємо бібліотечних фахівців з районів, сіл, міст, тих , які отримали перемогу за програмою «Бібліоміст». Комп’ютери – це не панацея. Отримавши комп’ютери, треба знати, як з ними працювати,що робити, які послуги можна надавати користувачам, як слід використовувати техніку. Треба знати, як працювати з користувачами, якісь правила спілкування. Коли люди приходять перший раз, вони навіть не знають комп’ютера, не знають, що таке мишка, як нею користуватися, але вони проходять в нас трьохтижневе навчання. За три тижні вони опановують основи комп’ютерної грамотності, основи надання послуг користувача і вміння створювати власні електронні ресурси на початковому рівні. Це включає в себе опис краєзнавчих видань, створення власних електронних баз, які стосуються конкретного міста, району, чи області, в залежності від потреби користувачів. 

Інформаційний Хмельницький: - В 2010 році бібліотека стала переможцем програми «Бібліоміст» і стала працювати над реалізацією проектів «Створення регіональних тренінгових центрів для бібліотекарів», «Лідер бібліотечної справи», «Лідер бібліотечної справи» 1 і 2 етап, «Співпраця с місцевими громадами. 4 етап.», проект «Стратегія успіху». Як зараз розвиваються ці проекти? 

Н. М. Синиця: - Деякі з них вже завершили свою роботу в рамках проекту, але вони продовжують розвиватися. Наприклад, «Регіональний тренінговий центр». Ми щороку навчаємо більше 150 користувачів тільки на спеціальних тренінгах. Головне завдання «Регіонального тренінгового центру» навчити бібліотечних працівників користуватися комп’ютером і надавати послуги своїм користувачам. Зараз головне, щоб користувач знайшов свою бібліотеку, а своя бібліотека, це та, де користувач відчуває, що тут він отримає і комфортні умови, і інформацію, яку потрібно, тому завданням «регіонального тренінгового центру» є підвищення спроможності бібліотекарів надавати послуги. Крім того, в нас є пункт доступу громадян до публічної інформації, де кожен користувач, який прийде в бібліотеку, може отримати інформацію про законодавчі матеріали, взяти участь у обговоренні проектів, законів, які зараз обговорюються в Верховній Раді, висловити свої пропозиції, задати питання представникам влади у віртуальному режимі. Крім того, в нас є центр регіональної інформації, де зберігається інформація, що стосується нашого регіону і Хмельниччини, як в електронному варіанті, так і в паперовому варіанті. 

Інформаційний Хмельницький: - Після того, як вітчизняні бібліотеки стали модернізуватися, з’явилося багато позитивних моментів у її розвитку. Людям стало цікавіше бувати у бібліотеках. Проте, чи існують зараз проблеми, пов’язані с розвитком бібліотек? 

Н. М. Синиця: - Проблеми в розвитку бібліотек існували і існують. Наприклад, якщо для нашої бібліотеки, це все-таки тіснота. Наша бібліотека розрахована на 300000 томів, а в нас є більш ніж 600000 томів. Але ми стараємося, щоб користувачі це не відчували. В нас читальні зали відкриті, просторі. Тут можна користуватися різними інформаційними ресурсами, і друкованими джерелами, можна брати участь у різноманітних заходах, які проходять в бібліотеці. Плюсом є те, що ми постійно отримаємо періодичні видання, які є дуже гарним доповненням до бібліотечного книжкового фонду, і те, що користувачі, навіть якщо в нас не має необхідного видання, можуть його отримати через Інтернет чи в бібліотеці. В лютому 2013 року головним завданням є розробка та впровадження нової послуги для користувачів – електронної доставки документів. Щоб користувач, не виходячи з дому, зміг отримати статтю з газети, інформацію, якої він потребує. Але звичайно, необхідно буде оплатити доставку. 

Інформаційний Хмельницький: -Яким чином буде здійснюватися оплата доставки? 

Н. М. Синиця: - Вона буде здійснюватися через банк і через бухгалтерію. Можливо, ми подумаємо над тим, щоб зробити оплату доставки через телефон. Ми якраз над цим працюємо. Ми вивчаємо, які бібліотеки надають цей вид послуги, дивимося, які є плюси, які мінуси, це в нас сьогодні на часі. 

Інформаційний Хмельницький: - Чи існують ще якісь проекти, які знаходяться на стадії розробки, але в майбутньому можуть зацікавити відвідувачів? 

Н. М. Синиця: - Звичайно, існують. Ми якраз пробуємо використання інтерактивної дошки для проведення навчальних заходів. Беремо участь у проекті, як ми можемо використовувати інтерактивну дошку у проведенні різноманітних заходів, у підвищенні кваліфікації бібліотечних працівників. Подали цей проект на конкурс і сподіваємося, що це буде ще одним плюсом як для наших слухачів «регіонального тренінгового центру», так і для наших користувачів, щоб для проведення заходів можна було ілюструвати матеріали на великому екрані, дошці. По телебаченню вже починають використовувати комп’ютерні дошки. Головне, щоб це було цікаво для користувача і інформативно. Ми беремо участь у конкурсах за програмою «Бібліоміста», зараз над цим працюємо, це проект про бібліотеку і владу, напрямок правове виховання, реалізується ініціатива «Бібліотека і електронне урядування». 


Завдяки спілкуванню з директором Хмельницької обласної універсальної наукової бібліотеки ім. М. Островського, Надією Миколаївною Синицею, можна зробити висновок про чималу кількість змін, які сталися у роботі бібліотеки та про сучасні послуги, якими може скористатися читач. Одні з найбільш популярних - Wi-Fi, віртуальна довідка та електронний каталог. Працівники бібліотеки регулярно відповідають на питання користувачів і перевіряють можливі запити тричі на день. Проте, залишається актуальним використання тих послуг бібліотеки, які надаються вже не перше десятиліття. Про це свідчать слова однією з відвідувачів місцевої бібліотеки. 

Інформаційний Хмельницький: - Якими послугами бібліотеки ви користуєтеся? 

Катерина: - Використовую каталог, абонемент, буваю у читальному залі, і загалом, користуюся майже усіма послугами, які тут представленні. 

Інформаційний Хмельницький: - А необхідність користуватися послугами бібліотеки – виробнича? Чи це для навчання, для самоосвіти? 

Катерина: - Можна сказати, що і для роботи, і для розширення свого кругозору і для навчання. Я у цю бібліотеку ходжу з 1997 року, з регулярністю приблизно 2 чи 3 рази на тиждень. Інколи роблю більші перерви. 

У бібліотеці вирує життя. Якщо ви не побували усередині цього приміщення, то навіть уявити не можете, які цікаві проекти розвиваються і яка кількість людей приймає в них участь. Це і «Регіональний тренінгів центр», «Пункт доступу громадян до офіційної інформації», «Вікно в Америку», «Центр європейської інформації», «Культура України», «Заочний абонемент» Гете-Інституту, «Історична Волинь» та «Інтернет-центр». Окрім того, у бібліотеці існують клуби, завдяки яким можна підтримувати свій рівень англійської мови на належному рівні. Про існування клубів у бібліотеці нам довелося поговорити з заступником директора, Баварською Оленою Олександрівною.

О.О.Баварська: - В навчальному залі гуманітарного профілю працює Інтернет-центр, створений у рамках проекту «Інтернет для читачів публічної бібліотеки(LEAP)» в 2001 році, в 2012 році було замінено комп’ютерну техніку в цьому центрі, яку зараз активно використовують відвідувачі бібліотеки. В бібліотеці активно працюють клуби за інтересами, в читальному залі гуманітарного профілю клуб правового виховання «Держава. Право. Громадянин», клуб сімейного виховання «Людина. Сім’я. Україна», які збирають велику аудиторію зацікавлених користувачів. Для любителів французької мови та літератури працює клуб «Франсуаза», при відділі літератури іноземними мовами, і клуб сільськогосподарської літератури, клуб органічної літератури «Успішний дачник».

Інформаційний Хмельницький: - Для того, щоб почати вивчати французьку мову, щоб спілкуватися  в цьому клубі, необхідна яка-небудь база? 

О. О. Баварська: - Звичайно, там збираються люди, які вже знають французьку мову, ми вже відсвяткували двадцять років з моменту заснування цього клубу. Приймаюсь участь викладачі, які працювали і працюють у ВУЗах, лікарі, любителі, які можливо вивчали мову ще в студентські роки. Збираються люди, різні за фахом, які просто люблять французьку поезію. При відділі краєзнавчої літератури ще є клуб «Краєзнавець», який збирає дослідників, краєзнавців, істориків нашого подільського краю. 

«Вікно в Америку» - один з багатьох проектів, які функціонують у бібліотеці. Для того, щоб скласти про нього краще враження, ми поспілкувалися з керівником інформаційно-культурного центру «Вікно в Америку», Наталією Вікторівною Войдевич.

Інформаційний Хмельницький: - Розкажіть, будь-ласка, про проект «Вікно в Америку» і про людей, які користуються послугами цього центру? 

Н. В. Войдевич: - «Вікно в Америку» - це співпраця американського посольства з українськими бібліотеками. Наш центр є одним з двадцяти дев’яти діючих по Україні. Відвідувачами нашого центру є всі бажаючі, хто хоче дізнатися більше про США, хто хоче покращити свою мову, хто хоче зустрітися з носіями мови. Ми співпрацюємо з Корпусом Миру, до нас приходять волонтери Корпусу Миру, американці. В нашому центрі можна взяти книги, написані англійською мовою. В нас є робочі місця, які дозволяють користуватися інтернетом. Можна подивитися фільми англійської мовою, довідковий матеріал. 

Інформаційний Хмельницький: - На території бібліотеки проходять заняття для покращення іноземної мови?

Н. В. Войдевич: - Так, організовані спеціальні клуби. Клуби спілкування англійською мовою, клуби перегляду англомовних фільмів. Приходять люди, вони спілкуються на різні задані тематики, в спілкуванні приймають участь американці. 

Інформаційний Хмельницький: - Яка вікова категорія людей, котрі приходять до вас? 

Н. В. Войдевич: - Немає вікового цензу, приходять всі бажаючі, починаючи від школярів старших класів. Приходять вчителі, перекладачі, інші спеціалісти. 

Інформаційний Хмельницький: - З якою регулярністю проходять подібні зібрання? 

Н. В. Войдевич: - Для них є конкретний день. Кожного четверга, о 16 годині, в нас проходить заняття. І триває приблизно 2-2,5 години. Користування послугами цього центру безкоштовне, єдина умова – запис до бібліотеки. Окрім клубів, в нас відбуваються заходи, присвячені різним святам, які відзначаються у США і визначним подіям. Ми запрошуємо іноземців.

Інформаційний Хмельницький: - А які іноземні гості бувають на цих заходах?
Н. В. Войдевич : - В нас бувають представники посольства, приїжджають волонтери корпусу миру, іноземці, які перебувають в місті, також можуть завітати до нашого центру. Ми постійно співпрацюємо з Посольством США, в нас постійно відбуваються якісь заходи. Представники Посольства США час від часу відвідують наш центр.

Позитивні моменти розвитку сучасної бібліотеки 

1. Можливість користування всесвітньою мережею Інтернет, Wi-Fi, електронним каталогом і віртуальною довідкою, використання електронних варіантів книги і перегляд фільмів, які мають здійснити свій внесок у виховання сучасної молоді.

2.Функціонування повноцінного сайту, на якому міститься вся необхідна інформація щодо проектів бібліотеки, її роботи, історичною довідкою та іншою інформацією. 

3. Постійна модернізація послуг бібліотеки та розробка нових проектів.

4.Орієнтування на потреби читачів бібліотеки і постійне вдосконалення власної роботи. 

Негативні моменти розвитку сучасної бібліотеки  

1.Недостатня поінформованість суспільства про послуги, які надає бібліотека зараз. Лише невелика кількість людей знає, що можна скористатися віртуальною довідкою, електронним каталогом, відвідати центр «Вікно в Америку». У свідомості багатьох людей, які не були у бібліотеці років десять, одними з основних послуг, які надаються там, залишається можливість скористатися абонементом, систематичною картотекою та читальним залом, хоча насправді обсяг інноваційних послуг є досить великим і цікавим звичайному користувачу. 

2. Нестача вільного місця, так як інколи приміщення бібліотеки розраховано на меншу кількість томів, ніж вона вміщує насправді. Хоча це ніяк не заважає користувачам бібліотеки, тому що там працюють справжні спеціалісти, які роблять користування бібліотечними послугами справді зручним.

 Пропозиції  

1.Для того, щоб про можливості сучасної бібліотеки дізналося якомога більше людей, необхідна постійна реклама не тільки у засобах масової інформації, але й у соціальних мережах. Тому, що переважна частина молоді, учні шкіл та студенти проводять як мінімум декілька годин у день у соціальних мережах. Спілкуються з однокласниками, однокурсниками, друзями та знайомими і родичами. Соціальні мережі стали одним з засобів отримання та розповсюдження інформації, тому створення тематичних груп, присвячених бібліотекам, їх життю та модернізації допоможуть зацікавити потенційного читача та донести до нього інформацію. 

2. Для розповсюдження інформації щодо змін у діяльності бібліотек та різних заходів, також можна використовувати блогосферу, тому що чимала кількість людей ведуть власні блоги та онлайн-щоденники на безкоштовних інтернет-платформах. Не кожна людина, яка не є користувачем бібліотеки, буде проглядати сайт цього закладу. А ось читати цікаві події у мережі молодіжних онлайн-ресурсів, чи на сервісі миттєвих повідомлень «Твіттер» - скоріше всього, буде. Більш того, цікаві новини будуть спонукати до того, щоб читач вийшов на офіційний сайт бібліотеки, а потім став її реальним відвідувачем. 

3. Можливість підписки на новини сайту, оновлення рубрик, дозволять відвідувачам бібліотеки отримувати інформацію, не заходячи на сам сайт. Не всі люди регулярно відвідують сайти, але майже усі регулярно перевіряють електронну пошту. 

 4. Чимало людей шукають місце, де можуть у тиші та спокої попрацювати на ноутбуці, нетбуці чи планшеті. Відвідувач кафе, який працює за власним ноутбуком, вже ні в кого не викликає здивування. Проте, у бібліотеці такому користувачу буде набагато зручніше, тому що сама атмосфера бібліотеки сприяю для більш продуктивної роботи та навчання, там немає таких факторів, які відволікають від власних справ! Людям необхідно активно повідомляти про можливість ще й такого використання бібліотеки, тому що саме у цьому є потреба в наш час. 

 Помилкові точки зору 

В процесі спілкування з людьми, які майже ніколи не відвідували бібліотеку, за винятком лише декількох раз під час свого навчання, можна було ознайомитися із іншою точкою зору. Багато жителів міста навіть не підозрює, якою є сучасна бібліотека і не має уявлення про її функціонування, і крім усього іншого – не бачить необхідності у використанні та існуванні бібліотек. «Інформаційний Хмельницький» вирішив узагальнити декілька таких помилкових точок зору. 

1. Деякі люди не бачать необхідності у функціонуванні бібліотек, тому що є всесвітня мережа Інтернет. Вона дозволяє знайти ту інформацію, яка необхідна людям. Проте, Інтернет не здатен замінити аналіз інформації, та її дослідження так, як це можна зробити у бібліотеці. 

2. В бібліотеці приходять не тільки для читання книг. У сучасній бібліотеці можна скористатися безкоштовним інтернетом, поспілкуватися з цікавими людьми, переглянути книги у електронному варіанті, побувати на книжковій виставці. 

3. У бібліотеку приходять люди, які все своє життя приділяють навчанню, в яких не дуже велике коло знайомих та не має інших інтересів. Проте, чи так це насправді? Сучасна бібліотека – місце регулярного відвідування для тих, хто постійно турбується про своє майбутнє, хто розширює коло своїх знань та знайомств, приймає участь у різних літературно-мистецьких заходах. У бібліотеці вирує життя! А сумніватися у цьому можуть лише ті, хто там ніколи не бував, тому і не може оцінити усіх можливостей бібліотеки.

Аліна Безугла
Share this article :

12 комментариев:

  1. Честно говоря, я думала, что библиотеки "тихо умерли" с развитием интернета и свободным доступом к электронной книге. Приятно разочарована!)) Жизнь кипит нешуточная!)) Полезная статья, я уже воспользовалась написанным и перешла на страничку библиотеки "библиотечный раритет" - читать буду )) Очень интересуюсь историей нашего края. Так что, спасибо!

    ОтветитьУдалить
  2. Дуже цікава стаття. Відношусь до тих людей, які вже років 5 не були в бібліотеці. Навіть не знав, що є сайт бібліотеки, і електронний каталог книг. Треба буде зайти глянути...

    ОтветитьУдалить
  3. Отличная статья! Побольше бы таких библиотек,неотстающих от прогресса, и может мы снова станем "самой читающей нацией"))

    ОтветитьУдалить
  4. Здорово как! Я бы в такую библиотеку тоже ходила, а в наши побаиваюсь как-то ):

    ОтветитьУдалить
  5. Прочла я статью и поняла, что в библиотеке не была уже очень долго! Даже не знаю есть ли такие интересные услуги в нашей городской библиотеке. В последнее время я заглядывала только в университетские, там из всего перечисленного есть только электронная база книг и то она очень скудненькая.
    Спасибо за статью, очень интересная!

    ОтветитьУдалить
  6. Наталья , я рада, что приятно вас смогла удивить своей публикацией))) Я тоже была приятно удивлена тем, насколько современные сейчас библиотеки )

    ОтветитьУдалить
  7. Саша Андрухов, електронным каталогом очень удобно пользоваться, тем более, когда свободного времени не много) Да и вообще приятно находится в библиотеке. Во время обучения в университете, я как минимум раз в неделю там бывала)

    ОтветитьУдалить
  8. $ МоХиТа $ , а у вас таких нет?

    ОтветитьУдалить
  9. Katherine Hallywell , твой комментарий меня пугает))) А с вашими библиотеками что не так?)

    ОтветитьУдалить
  10. Кристина Томаш, у нас в университетской был абонемент младших и старших курсов, читальные залы, электронный каталог и еще, кажется, устраивались какие-то тематические мероприятия....

    ОтветитьУдалить
  11. Хочу вас обрадовать, все областные библиотеки Украины выглядят так классно и имеют столько услуг. приходите к нам, ждем Вас!!!!

    ОтветитьУдалить
  12. Наталья, спасибо за комментарий и за приглашение! Куда именно можно прийти?))

    ОтветитьУдалить

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Alina Vozna. Photography and impressions - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Inspired by Sportapolis Shape5.com
Proudly powered by Blogger